Isuzubus.cz
PRODEJ AUTOBUSŮ

ISUZU CITIBUS – týden testování v České republice

ISUZU CITIBUS  LE brázdil celý týden české silnice, hlavním účelem testovací cesty bylo představit novinku v dopravních společnostech. Výrobce shromažďuje informace v evropských zemích, které se týkají názorů na technické uspořádání podvozkové skupiny, jízdní vlastnosti a možnost uplatněni citubusu u dopravců v jednotlivých zemích. Česká část turné byla koncipována tak, aby obsahovala návštěvy nejen velkých dopravních firem, ale menších regionálních dopravců.  Jeden den byl také plně věnován novinářům, k tomuto účelu se podařilo bezezbytku využít plochy letiště v Panenském Týnci. S ohledem na málo času se však další návštěvy omezily pouze na Prahu, střední Čechy, Plzeň a Karlovy Vary.

První ohlasy

jsou převážně optimisticky pozitivní. Nový lehký citibus se sníženou podlahou ve 2/3 délky (low entry) si svými vlastnostmi zachovává charakter klasického midibusu, ovšem délkou devět a půl metru a místem pro sedmdesát cestujících se blíží již do kategorie velkých autobusů. Všichni zainteresování se shodují, že se jedná o další nový, perspektivní rozměr autobusu, který má své opodstatnění a  šanci se uplatnit. Dotazy na zástupce ISUZU se týkaly nejčastěji efektivity provozu, spotřeby a pořizovací ceny. Měřená spotřeba během testů u dotčeného autobusu se pohybovala lehce pod hranicí dvacet dva litrů, v městském provozu při plném zatížení bude spotřeba patrně významně odlišná. Cena autobusu pro jednotlivé dodávky v základním vybavení, bez klimatizace a automatické převodovky je v počátku stanovena na 2 900 000,- Kč bez DPH. Skutečná cena bude však uveřejněna až po případném uvedení autobusu na český trh.

 

Autobus s výrobním číslem 04,

který je k dispozici pro evropské turné není ještě v sériovém provedení a pochází z vývojové dílny v ANADOLU. Nejlépe hodnoceny byly jízdní vlastnosti a správná volba kombinace motoru ISUZU s automatickou převodovkou ALLISON. Krátká charakteristika vyplývá z převážné části vyslovených názorů: dobrý výkon motoru ve všech režimech jízdy, jak na dálnici, tak i v hustém městském provozu i při plném obsazení. Jednoznačně plynulé řazení bez jakýchkoliv rušivých rázů. Kotoučové brzdy ve spojení s retardérem extrémně účinné, s možností dobře regulovat intenzitu a plynulost brzdění. Správně volená ergonomie ovládacích prvků na jednoduchém přístrojovém panelu. Moderní účelný a nápadný design, interiér prostorný, vzdušný s vysokým bočním zasklením, připomínají prostor „dospělých“ městských autobusů. Dobré, účinné, „plavné“ pérování, přední nápravy. Malý poloměr otáčení, výborné manévrovací schopnosti na úzkých silnicích.   Zajímavé efektní provedení elektronického informačního transparentu, otázkou však je, zda bude kontabilní s našimi domácími systémy. Za nejslabší prvky je považováno provedení elektroinstalace na podvozkových částech, řešení vstupu do zadních třetích dveří a fixní provedení zpětných zrcátek, zvýšená hlučnost diferenciálu.

 

Autobus během české části ISUZU CITIBUS ROAD SHOW 2012 navštívil: ČSAD autobusy Karlovy Vary, Plzeňské městské dopravní podniky, Autobusovou dopravu, Miroslav Hrouda- Zbiroh, STENBUS – Praha, Autobusovou dopravu Martin Uher – Mníšek pod Brdy,  ABOUT ME – Praha, Autobusovou doprava Jaroslav Štěpánek – Praha, EXPRESCAR – Kladno, ČSAD autobusy Plzeň, Probo Bus – Beroun, Sdružení dopravních podniků ČR – zasedání v Plzni, Novinářský den – Panenský Týnec, Dopravní podnik hl. m. Prahy – celodenní testování.

 

Text, foto: Zdeněk Nesveda

ISUZU v ČSAD autobusy Plzeň

ISUZU v ČSAD autobusy Plzeň

 

ISUZU ve společnosti ABOUT ME Praha

ISUZU ve společnosti ABOUT ME Praha

 

ISUZU v dopravním podniku v Plzni

ISUZU v dopravním podniku v Plzni

 

ISUZU na zasedání Sdružení dopravích podniků ČR v Plzni

ISUZU na zasedání Sdružení dopravích podniků ČR v Plzni

 

ISUZU v Dopravním  podniku hl. m. Prahy

ISUZU v Dopravním podniku hl. m. Prahy

 

ISUZU v Dopravním  podniku hl. m. Prahy

ISUZU v Dopravním podniku hl. m. Prahy

 

ISUZU v  Probo Bus – Beroun

ISUZU v Probo Bus – Beroun

 

ISUZU CITIBUS  – Technická specifikace:

délka / šířka / výška:   9515 / 2409 / 3117mm
rozvor:     4435mm
přední / zadní převis:   2135 / 2945mm
pohotovostní / celková hmotnost: 7800 – 8200 / 14000kg
nosnost př. / z.nápravy:   5000 / 9440kg
motor:     ISUZU 4HK1E5S
emisní norma:    EURO 5 EEV
typ :    Commonrail Turbo diesel s intercoolerem
válce / objem:    4 / 5193cm3
výkon :    204kW / 2600r.p.m.
kroutící moment:   637Nm / 1600 – 2600r.p.m.
spojka:     hydraulicky ovládaná
převodovka:    MZW 6F
počet převs:   6+1
pneumatiky:    265/70 R19.5
poloměr otáčení:   6960cm
stoupavost:    38,6% (manuál. převodovka) / 30,3% (aut. převodovka)
přední odpružení:   2 pneumatické měchy
zadní odpružení:   4 pneumatické měchy
brzdy: přední / zadní   kotoučové
zavazadlový prostor:   0.15m3
palivová nádrž :   215l
obsaditelnost:    74 včetně stojících pasažérů
alternátor:    24V 120A
akumulátor:    2 x 12V 125Ah
startér:     24V 4.5kW

Výbava

standardní výbava

A/C Safkar 28400 kcal, střešní nouzový východ / ventilační otvor, imobilizér, ABS/ASR, 3 x boční dveře /přední jednokřídlé, střední a zadní dvoukřídlé/, dálkové ovládání předních dveří, rampa pro hendikepované, sluneční clona, vyhřívané boční řidičovy okna, jednoduché zasklení, signalizace zpětného chodu, látkové potahy sedadel, lampička řidiče, LED osvětlení interiéru, STOP lampička pro cestující, rohový digitální ukazatel cílové destinace, RMG + CD, digitální hodiny, digitální tachograf

opční výbava

předehřívač topení Webasto, parkovací senzory, retardér Voith, vnitřní kamera, předehřívač palivové soustavy, požární hlásič v motorovém prostoru, metalický lak, dvojité zasklení, ozdobné plastové kryty kol, oddělené pracoviště řidiče, DVD/MP3, LCD + TV tuner, automatická převodovka Allison, vyhřívaná zpětná zrcadla, elektricky ovládaná zpětná zrcadla

 

FOTOGALERIE  Turancar CZ

[nggallery id=42]

VIDEO ISUZU CITIBUS LE