Isuzubus.cz
PRODEJ AUTOBUSŮ

ISUZU NOVOCITI Life – originální řešení městského midibusu

Mám nyní možnost vám představit progresivní řešení nízkopodlažního „midibusu“ ISUZU NOVOCITI Life v provedení PREMIUM. Je důležité zdůraznit, nejedná se o přestavbu na podvozku  užitkového vozidla, ale od počátku navrženou a promyšlenou koncepci autobusové konstrukce vhodné zejména pro městský provoz. NOVOCITI Life se vyrábí v tisícových sériích zaručující rutinní kvalitu zpracovaní a záruku běžné dostupnosti náhradních dílů. Autobusy ISUZU se vyváží do třiceti států na třech kontinentech.

 

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM, městský midibus nové generace v Praze v rámci evropské propagační cesty. (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM, městský midibus nové generace v Praze v rámci evropské propagační cesty. (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NOVOCITI Life, městský MIDIBUS s maximálním komfortem pro cestující

Pro lepší představu jsem autobus vyfotografoval hned z několika úhlu, zvenku i zevnitř. Tím, že není limitován parametry podvozku užitkového auta, splňuje proporcionálně i technicky nejvyšší standardy komfortního cestovaní v městském a linkovém provozu. Všimněte si zejména vysokého bočního prosklení, širokých uliček a prostorného „sálu“ s místem pro kočárky a invalidní vozík u zadních dveří. Více než tři čtvrtiny vnitřní délky je v nízkopodlažním provedení. Účelným navržením tvaru karoserie s bočními kolmými stěnami, při stávajících rozměrech, se podařilo docílit maximálně velkého vnitřního objemu. Vzdušný, nestísněný vnitřní prostor u NOVO CITI Life dodává cestujícím mimořádně příjemné pocity při cestování. Jízdní komfort zvyšuje komplexní pneumatické pérování s nastavitelnou výškou ve třech různých úrovních, která umožňuje pohodlné nastupování, jak je patrné na fotografiích. Autobus dlouhý necelých 8 m pojme bez problémů až 60 cestujících. Autobus je vybavený vším, co dnes považujeme v městské dopravě již za samozřejmost, výkonnou klimatizací, USB přípojkami, nájezdovou plošinou pro invalidní vozíky, elektronickými systémy a LED osvětlením. Výhradní dovozce autobusů ISUZU společnost TURANCAR, vybavuje dodatečně vozidla dalšími zařízeními na základě požadavků jednotlivých dopravců, mezi které patří zejména, informační a odbavovací technologie.

.

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM v Praze v rámci evropské propagační cesty. Nízká hrana zasních dveří ve spodní poloze s výsuvnou elektrickou rampou pro nastupování (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM v Praze v rámci evropské propagační cesty. Nízká hrana zasních dveří ve spodní poloze s výsuvnou elektrickou rampou pro nastupování (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM v Praze v rámci evropské propagační cesty. Nízká hrana předních dveří ve spodní poloze pro nastupování (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM v Praze v rámci evropské propagační cesty. Nízká hrana předních dveří ve spodní poloze pro nastupování (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM, mimořádně prostorný a vzdušný interiér (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM, mimořádně prostorný a vzdušný interiér (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM, mimořádně prostorný a vzdušný interiér (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM, mimořádně prostorný a vzdušný interiér (foto: Zdeněk Nesveda)

.

Moje první postřehy, jak se jezdí s NOVOCITI Life PREMIUM

Měl jsem možnost si autobus vyzkoušet a podělím se s vámi o první moji zkušenost s jízdou na silnících mimo obec, ale i po Praze v hustém provozu. Až překvapivá je dynamika při rozjezdech, autobus přirozeně, svižně zrychluje ve všech režimech jízdy. Pohon obstarává čtyřválec FPT (Fiat Powertrain Technologies) s výkonem 186 koní v kombinaci s plně automatickou převodovkou ALLISON. (Bližší technické informace získáte zde v přiloženém dokumentu pdf: novocitilife) Přestože autobus svým charakterem je čistě městským vozidlem, dosahuje mimo obec zcela lehce rychlosti až 100 km/h. Při jízdě po úzkých členitých silnicích výborně kopíruje terén i dobře zvládá nerovnosti. Musím zmínit vysokou technickou úroveň automatické převodovky ALLISON T3270R XFE, autobus nádherně plynule řadí, dobře reaguje na různé režimy jízdy a při rozjezdech se okamžitě rozbíhá bez sebemenší prodlevy. Vynikající je také symbiosa motoru a převodového ústrojí, kdy motor pracuje v režimu nízkých otáček v rozsahu maximálně efektivního využití krouticího momentu, což má svém důsledku příznivý vliv na nízkou spotřebu. Jízda s NOVO CITI Life je pocitově velmi bezpečná a příjemná, dokážu si ho představit i na vesnických méně frekventovaných linkách a na periferiích měst v rámci integrované dopravy, ale zrovna tak dobře na vysoce frekventovaných místech v městských centrech. Jízda z pohledu řidiče je svým charakterem pocitově skutečně velmi podobná s řízením standardně velkého linkového autobusu. Zajímává je také zkušenost s jízdou po hlavním městě v úzkých uličkách v historické části. Tady je NOVO CITI Life jako ryba ve vodě a já si svezení zde doslova užívám. Velký rejd a krátký zadní převis mě umožňuje se hbitě se proplétat v členitém prostředí starého města. Takových míst je v České republice bezpočet a všude tam NOVO CITI Life najde bezkonkurenční uplatnění.

Pár slov na závěr

Záměrně jsem vynechal výčet technických detailů, které lehce získáte v přiloženém dokumentu výrobce. Snažil jsem naopak, podělit se s vámi o vlastní zkušenost a jaké vidím možnosti uplatnění zajímavé novinky, městského midibusu ISUZU v českém dopravním prostředí.

Poprvé si NOVO CITI Life měli možnost vyzkoušet novináři v Čechách na podzim loňského roku na letišti v Panenském Týnci, následně potom bylo k vidění i na veletrhu CZECHBUS v Praze. Nyní se objevilo v Čechách ISUZU NOVO CITI Life v provedení PREMIUM v měsíci květnu v rámci evropské propagační cesty.  Autobus si vyzkoušeli například ve společnosti OAD Kolín s.r.o., odtud odjíždí do Švýcarska a následně potom také na Slovensko.

Za důležité považuji naplnění priorit konstrukčního záměru vývojového centra ISUZU, mezi které bez pochyby patří, bezpečnost, ekologie, efektivita provozu, flexibilní využitelnost, komfort pro cestující, designové ztvárnění a cenová dostupnost. Cena pro české zákazníky v základním provedení nedosahuje tři miliony korun. To jsou všechno významně plusové body pro nové NOVO CITI Life a i díky tomu v Evropě již vznikají první městské flotily ISUZU.

Zdeněk Nesveda

 

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM, městský midibus nové generace v Praze v rámci evropské propagační cesty. (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM, městský midibus nové generace v Praze v rámci evropské propagační cesty. (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM, městský midibus nové generace v Praze v rámci evropské propagační cesty. (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM, městský midibus nové generace v Praze v rámci evropské propagační cesty. (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM, čistě a elegantně zvládnutý design zadní části karoserie (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM, čistě a elegantně zvládnutý design zadní části karoserie (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM v Praze, městský midibus s nápadně vysokým bočním prosklením a maximálně efektivně využitým vnitřním prostorem (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM v Praze, městský midibus s nápadně vysokým bočním prosklením a maximálně efektivně využitým vnitřním prostorem (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM v Praze, městský midibus s nápadně vysokým bočním prosklením a maximálně efektivně využitým vnitřním prostorem (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM v Praze, městský midibus s nápadně vysokým bočním prosklením a maximálně efektivně využitým vnitřním prostorem (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM v Praze, městský midibus s nápadně vysokým bočním prosklením a maximálně efektivně využitým vnitřním prostorem (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM v Praze, městský midibus s nápadně vysokým bočním prosklením a maximálně efektivně využitým vnitřním prostorem (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM v Praze, velké čelní sklo zabezpečuje maximálně dobrý výhled řidiči (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM v Praze, velké čelní sklo zabezpečuje maximálně dobrý výhled řidiči (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM v Praze, velké čelní sklo zabezpečuje maximálně dobrý výhled řidiči (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM v Praze, velké čelní sklo zabezpečuje maximálně dobrý výhled řidiči (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM, esteticky mimořádně zvládnutý praktický městský midibus nové generace (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM, esteticky mimořádně zvládnutý praktický městský midibus nové generace (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM, esteticky mimořádně zvládnutý praktický městský midibus nové generace (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM, esteticky mimořádně zvládnutý praktický městský midibus nové generace (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM v Praze, netradiční uspořádaní hnací jednotky, napříč uložený motor FPT Euro 6C s plně automatickou převodovkou ALLISON (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM v Praze, netradiční uspořádaní hnací jednotky, napříč uložený motor FPT Euro 6C s plně automatickou převodovkou ALLISON (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM v Praze, místa vyhrazená pro invalidy se signalizací a USB přípojkou (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM v Praze, místa vyhrazená pro invalidy se signalizací a USB přípojkou (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM v Praze, místa vyhrazená pro invalidy se signalizací a USB přípojkou (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM v Praze, místa vyhrazená pro invalidy se signalizací a USB přípojkou (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM, střední pasáž s plošinou pro invalidní vozíky a kočárky (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM, střední pasáž s plošinou pro invalidní vozíky a kočárky (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM v Praze, výsuvná elektrická rampa s nosností až 350 kg pro invalidní vozíky (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM v Praze, výsuvná elektrická rampa s nosností až 350 kg pro invalidní vozíky (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM v Praze, městský midibus s nápadně vysokým bočním prosklením a maximálně efektivně využitým vnitřním prostorem (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM v Praze, městský midibus s nápadně vysokým bočním prosklením a maximálně efektivně využitým vnitřním prostorem (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM v Praze, ergonomicky a přehledně navržené pracoviště řidiče (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM v Praze, ergonomicky a přehledně navržené pracoviště řidiče (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM v Praze, ergonomicky a přehledně navržené pracoviště řidiče (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NOVOCITI Life PREMIUM v Praze, ergonomicky a přehledně navržené pracoviště řidiče (foto: Zdeněk Nesveda)

.

.

WWW.TURANCAR.CZ